Wybory Chorągwi i Okręgu PDF Drukuj Email
Wpisany przez phm. Nina Wojda HR | czwartek, 08 marca 2018 22:12

Druhny Instruktorki!

Przypominamy, że 17 marca 2018 r. odbędzie się nadzwyczajna zbiórka sprawozdawczo wyborcza naszej chorągwi.

Zbiórka odbywać się będzie od godziny 9:30.


Adama Mickiewicza 7, 32-050 Skawina

Bardzo prosimy o zabranie ze sobą czegoś do pisania.

Pamiętajcie o prawidłowym i jednolitym umundurowaniu:
- w butach trekkingowych, cielistych rajstopach, sztucach i wywijkach (ponieważ apel będzie odbywał się na zewnątrz )
- w krajkach instruktorskich
- ciemnych okryciach wierzchnich

Proszę o potwierdzenie obecności na zbiórce sobotniej oraz na niedzielnych wyborach do Zarządu Okręgu lub zgłoszenie usprawiedliwionej nieobecności na maila komendantki: gosia.wczelik[at]gmail.com do dnia 15 marca.

 

 

Przypominamy także, że dzień później, 18 marca 2018 r., odbywa się XV Zjazd Okręgu Małopolskiego Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej w Sali Obrad Rady Miasta Krakowa w Urzędzie Miasta Krakowa przy Placu Wszystkich Świętych 3-4:


I termin – godzina 10:45

II termin – godzina 11:00

 
OKW 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez phm. Nina Wojda HR | środa, 17 stycznia 2018 22:31

Okręgowa Konferencja Wyborcza Okręgu Małopolskiego odbędzie się 4 II (niedziela)
w Urzędzie Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4

I termin godz. 10:30.

 
Kurs Przewodniczek "W drodze" - jesień 2017 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Kamila Bugaj | niedziela, 14 stycznia 2018 16:23

8.11 odbyła się już ostatnia zbiórka kursu przewodniczek "W drodze".

Już pierwszy dzień biwaku był dla nas zaskakujący. Dowiedziałyśmy się o istnieniu IV pionu. Zajęcia o harcerstwie starszym, prowadzone przez Paulinę Łabuzek bardzo nas zainteresowały, pomimo później godziny. Kolejnego dnia rano podjęłyśmy się służby na rzecz miejsca w którym przebywałyśmy. Po posprzątaniu części klasztoru w Staniątkach wyznaczonych przez siostry, udałyśmy się na jadalnie na zajęcia. Zdobyłyśmy cenne informacje o organizacji samodzielnych obozów, dzięki Szymonowi Pyzik.

Ten dzień jednak jeszcze wtedy się nie skończył. To był dopiero początek. Wyjątkowo zainteresowały nas kolejne zajęcia, zajęcia o personalizmie chrześcijańskim prowadzone przez Kasie Bieroń. W tym dniu prowadziła dla nas zajęcia jeszcze Kasia Kołton o pionach zuchenek, harcerek i wędrowniczek.

Następnego ranka miałyśmy okazje wzięcia udziału w warcie strażniczej- było to dla nas cudowne przeżycie, którego zapewne nie zapomni każda z osób, które zdecydowały się na nie udać. Później udałyśmy się na msze z siostrami zakonnymi z klasztoru. Kiedy wróciłyśmy już do Krakowa, odbyłyśmy spacery po Kazimierzu z ciekawymi instruktorkami.

Drugi biwak kursu był równie ciekawy co pierwszy. Odbyło się na nim wiele zajęć m.in o historii harcerstwa, które myśle, że każda z nas zapamięta na długo. Kreatywną formę zajęć przygotowała dla nas Ania Pyzik: wyróżniały się one tym, że bardzo mało na nich siedziałyśmy, a za to dużo się ruszałyśmy.

Na kominku, który dotyczył naszego wpływu na przyszłe życie innych osób, wiele przemyślałyśmy. Biwak tak samo jak poprzedni zakończył się w Krakowie, gdzie również miałyśmy zajęcia.

Zbiórka 8.11 odbyła się w okręgu, dokończyłyśmy opracowywanie dokumentów i zebrałyśmy się miejscu kominka. Na kominku podsumowaliśmy cały kurs.



Więcej zdjęć - GALERIA

 
Msza Święta w intencji założycieli harcerstwa w Polsce PDF Drukuj Email
Wpisany przez phm. Nina Wojda HR | piątek, 05 stycznia 2018 13:26

Zarząd Okręgu Małopolskiego ZHR i phm. Krystyna Małkowska (wnuczka Andrzeja i Olgi Małkowskich) serdecznie zapraszają na Mszę Świętą odprawianą za spokój duszy założycieli harcerstwa Andrzeja Małkowskiego i Olgę Drahonowską-Małkowską

13 stycznia 2018 roku o godzinie 18:00 w Kolegiacie św. Anny w Krakowie.

Mszę odprawi Jego Ekscelencja ksiądz arcybiskup Marek Jędraszewski - metropolita krakowski. Eucharystie te zostały zapoczątkowane w 1968 roku i gromadzą wiele harcerskich pokoleń.

 
Wydawanie zgód na AZ 2018 PDF Drukuj Email
Wpisany przez phm. Nina Wojda HR | poniedziałek, 01 stycznia 2018 23:27

 

Druhny,

zapraszamy na dyżury w dniach:

9.01 g.18.00-19.00 dyżur komendantki i skarbniczki - UWAGA!
Dyżur w dniu 9.01 to ostatni dzień kiedy można rozliczyć się z faktur za rok 2017.

23.01 g.18.00 - dyżur komendantki i skarbniczki, WYDAWANIE ZGÓD 
Serdecznie zapraszamy na ten dyżur, zazwyczaj nie ma kolejek, jest miło i sympatycznie.

30.01  g.18.00 dyżur komendantki i skarbniczki, WYDAWANIE ZGÓD 

06.02 g.18.00 dyżur komendantki i skarbniczki, WYDAWANIE ZGÓD 

ZAŚWIADCZENIE O BYCIU INSTRUKTORKĄ - Można odebrać je na każdym dyżurze. Prosimy o pisanie na adres mailowy chorągwi (malopolanki[na]gmail.com) zapotrzebowania na takie, to ułatwi nam ich przygotowanie przed dyżurem.

ZASADY WYDAWANIA ZGÓD:
Upewnijcie się, że:
  • Macie wychowawcę na każde 20 harcerek i każde 15 zuchenek w podobozie na każdy dzień zimowiska.
  • Komendantka oraz wychowawcy mają opłacone składki za I kwartał 2018.
  • Gromada lub drużyna ma opłacone składki za I kwartał 2018 (zgodnie z ostatnimi wytycznymi wpłat w gotówce).
  • Macie zatwierdzony plan pracy oraz podpis hufcowej na raporcie przedobozowym.
  • Macie wydrukowany dwustronnie plan pracy.

Ponadto przypominamy, że:

1. Wychowawca ma być harcerką - jeśli nie jest instruktorką, nie działa w żadnej jednostce i nie ma powierzonej rozkazem funkcji należy skonsultować możliwość podjęcia przez nią obowiązków wychowawcy z komendantką chorągwi. We wszystkich takich przypadkach piszcie bezpośrednio na adres komendantki: gosia.wczelik[na]gmail.com Proszę hufcowe o sprawdzenie pod tym kątem kadry.

2. Wychowawca ma mieć zapłacone składki - jeśli jest instruktorką - instruktorskie, jeśli jest przyboczną - płaci z drużyną, jeśli jest to przypadek opisany powyżej - zgodnie z uchwałą okręgu oraz statutem ZHR płaci składki indywidualnie za siebie, w wysokości 13zł miesięcznie i tak samo przynosi potwierdzenie ich opłacenia.

3. W rubryce DOJAZD NA ZIMOWISKO wpisujemy wskazówki jak szukać połączeń transportem publicznym do Waszego zimowiska. Nie interesuje nas jak Wy jedziecie i czy wynajmujecie autokary, ta rubryka ma pomóc wizytacji w chorągwi i w okręgu w szukaniu linii komunikacyjnych - czyli wiecie, że do Rzeszowa jeździ pociąg, a z Rzeszowa są linie autobusów podmiejskich albo busy, albo właśnie nie ma nic i dlatego na wizytację jeśli to tylko własnym autem, albo, że robicie zakupy w Rzeszowie, więc można się z transportem obozowym tam umówić. Wiadomo, że wizytatorka może sama tego poszukać i często i tak tak robi, ale ta rubryka nie ma żadnego innego celu, więc jeśli coś tam wpisywać to z sensem i pożytkiem proszę.

4. Przypominamy, że dla drużyn harcerek wymagana jest uzupełniona pierwsza część arkusza wizytacji przez hufcową.

5. Zgodę odbiera komendantka osobiście (w przypadku zgrupowań może być też kwatermistrzyni).

Aby zaoszczędzić swój czas upewnijcie się, że macie podpis hufcowej na raporcie przedobozowym, zapłacone składki do końca września za drużynę oraz za komendantkę i wychowawców, a Wasi wychowawcy są harcerkami lub mają zgodę Gosi Wilkowskiej.

 

 
Wigilia dla ubogich PDF Drukuj Email
Wpisany przez phm. Nina Wojda HR | wtorek, 19 grudnia 2017 01:27

Druhny, Druhowie, Wigilijni Przyjaciele!

Zapraszamy serdecznie po raz kolejny do wspólnej służby przy wigilijnym stole osób samotnych i ubogich.
W tym roku z powodu remontu krużganek u oo. Franciszkanów Wigilia odbywa się w Starej Zajezdni przy ul. św. Wawrzyńca 12.
Tradycyjnie też zapraszamy na pakowanie paczek.
Służba jest przeznaczona dla osób od ok. 15 roku życia, choć w pakowaniu i nakrywaniu do stołów mogą pomagać też młodsi.
Każdą osobę, która zgłasza się na którąkolwiek ze wymienionych poniżej akcji proszę wypełnienie formularza - informacje jak to zrobić - poniżej. 

W tym roku zapotrzebowanie na pomoc z naszej strony wygląda tak: 

23 grudnia (sobota)
godz. 10:00 Stara Zajezdnia ul. św. Wawrzyńca 12.

- pakowanie paczek z żywnością oraz nakrywanie stołów do wigilii
bez mundurów, potrzeba dużo osób, służba trwa zazwyczaj około 1,5 - 2 godziny

24 grudnia (niedziela)
- godz. 13.00-17.00 Stara Zajezdnia ul. św. Wawrzyńca 12

- Wigilia - pomoc przy rozdawaniu posiłków, wydawaniu paczek, sprzątaniu po Wigilii

Ważne:
- harcerki i harcerze pełniący służbę w samą Wigilię mają być umundurowani w pełnych mundurach, oczywiście mogą być w okryciach wierzchnich
- wszystkich byłych harcerzy i harcerki zapraszam na służbę po cywilnemu :)
- służba jest przeznaczona dla osób od ok. 15 roku życia, choć w pakowaniu i nakrywaniu do stołów mogą pomagać też młodsi - od lat 12,
- w każdej z tych dat spotykamy się przed wejściem do Starej Zajezdni.
- ZGŁOSZENIA NA KAŻDĄ Z WYMIENIONYCH SŁUŻB ODBYWAJĄ SIĘ do 20.12 (środa) do 23.59 ZA POMOCĄ TEGO FORMULARZA 

Bardzo liczymy na Waszą obecność i pomoc.
Prosimy Was też tradycyjnie o przesłanie informacji o Wigilii w Waszych środowiskach, wśród znajomych i przyjaciół.

W razie potrzeby prosimy o kontakt.
Czuwaj!

hm. Małgosia Wilkowska HR
pwd. Paweł Chmielewski HO
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 52